Undervisning

Bliv biavler - Undervisning

Hvert år starter et hold begyndere med teoretisk undervisning 4 tirsdagsaftener omkring marts måned. Prisen for kurset er 300 kr., som indbetales til foreningens bankkonto:

reg. 2276, kontonr. 0104 472 806.


Tilmelding til holdet 2021, er efter "først til mølle" princippet. Brug tilmeldingsformularen herunder.


NB! Din plads på kurset er først reserveret ved modtaget betaling.


På grund af Covid-19 situationen kommer den teoretiske undervisning i 2020 til at forme sig anderledes end normalt. Deltagerne har fået besked. En del teori vil blive afviklet, når vi forhåbentlig kan mødes i skolebigården.

 
 
 
 
 
 
 
Hermed tilmelder jeg mig begynderkursus i biavl hos Frederiksborg Biavlerforening, Hillerød
 
 

Begynderholdet der starter d. 17. marts 2020, er fuldt besat nu. Det er vi glade for, men missede du muligheden i år, så vend tilbage til denne side i løbet af sommeren, for så starter  vi en ny indtegning til holdet, der starter foråret 2021.

De der er optaget i år 2020, og som har betalt, har fået besked pr. e-mail

Den teoretiske undervisning foregår i lokaler på en folkeskole i Hillerød, og forestås af erfarne biavlere med instruktørkurser fra Danmarks Biavlerforening.

Når du i begyndelsen af april kommer til den første praktiske del af kurset, får du sammen med andre fra holdet "ansvaret" for et eller flere stader i skolebigården. Dine undervisere giver anvisninger om de opgaver, der skal udføres, og der vil ofte være andre erfarne biavlere, der gerne kigger med og kan spørges til råds.

I slutningen af august holdes det sidste normale møde i skolebigården, og så er kurset slut. Undervejs har du så både prøvet at høste honning, sygdomsbehandle og fodre bierne.

Husk:

  • Er der 3 biavlere samlet om en problemstilling så er der 4 løsningsforslag - der alle er det bedste :-)
  • Bierne var her på Jorden før vi mennesker - så hvis vi ikke blander os, kan de nok alligevel klare en del!

Vi støttes af disse - du kan støtte dem

Du kunne stå her som sponsor!!!

- eller også kunne du stå her som sponsor.

Hvad sker der - og hvordan får du det at vide?


  • Hjemmesidens indhold vedrører foreningen og dens virke. Den redigeres af bestyrelsen.
  • Brug linket nedenfor til vores offentlige gruppe på Facebook. Der kan alle lægge indlæg og diskutere emner.
  • Brug linket nedenfor til vores konto på Instagram for at se og deltage i udveksling af billeder og korte tekster.
  • Brug mailkontoen nedenfor, hvis du vil skrive direkte til bestyrelsen.