Undervisning

Bliv biavler - Undervisning

Hvert år starter et hold begyndere med teoretisk undervisning 4 tirsdagsaftener omkring marts måned. Prisen for kurset er 300 kr., som indbetales til foreningens bankkonto:

reg. 2276, kontonr. 0104 472 806.


Tilmelding er efter "først til mølle" princippet. Brug tilmeldingsformularen herunder.


NB! Din plads på kurset er først reserveret ved modtaget betaling.


I 2020 starter kurset tirsdag d. 17. marts.

 
 
 
 
 
 
 
Hermed tilmelder jeg mig begynderkursus i biavl hos Frederiksborg Biavlerforening, Hillerød
 
 

Du får besked ca. 14 dage før kursusstart med praktiske oplysninger om tid og sted.

Den teoretiske undervisning foregår i lokaler på en folkeskole i Hillerød, og forestås af erfarne biavlere med instruktørkurser fra Danmarks Biavlerforening.

Når du i begyndelsen af april kommer til den første praktiske del af kurset, får du sammen med andre fra holdet "ansvaret" for et eller flere stader i skolebigården. Dine undervisere giver anvisninger om de opgaver, der skal udføres, og der vil ofte være andre erfarne biavlere, der gerne kigger med og kan spørges til råds.

I slutningen af august holdes det sidste normale møde i skolebigården, og så er kurset slut. Undervejs har du så både prøvet at høste honning, sygdomsbehandle og fodre bierne.

Husk:

  • Er der 3 biavlere samlet om en problemstilling så er der 4 løsningsforslag - der alle er det bedste :-)
  • Bierne var her på Jorden før vi mennesker - så hvis vi ikke blander os, kan de nok alligevel klare en del!

Vi støttes af disse - du kan støtte dem

Du kunne stå her som sponsor!!!

Hvad sker der - og hvordan får du det at vide?


  • Hjemmesidens indhold vedrører foreningen og dens virke. Den redigeres af bestyrelsen.
  • Brug linket nedenfor til vores offentlige gruppe på Facebook. Der kan alle lægge indlæg og diskutere emner.
  • Brug linket nedenfor til vores konto på Instagram for at se og deltage i udveksling af billeder og korte tekster.
  • Brug mailkontoen nedenfor, hvis du vil skrive direkte til bestyrelsen.